Vragen over het Register Externe Veiligheidsrisico’s kunt u stellen via het contactformulier of per e-mail aan REV@rws.nl. De helpdesk is niet telefonisch bereikbaar. Vragen worden per e-mail of telefonisch afgehandeld. Heeft u de voorkeur aan telefonisch contact, geef dit dan bij het stellen van de vraag aan.

Aanpak

  • Het Externe Veiligheid team van Kenniscentrum InfoMil/Rijkswaterstaat beantwoord binnen vijf werkdagen de vragen. 
  • De correctheid van alle antwoorden wordt gecontroleerd door een collega adviseur externe veiligheid. 
  • Signalen die medewerkers opvangen, bijvoorbeeld over een gat in de regelgeving of uitvoeringsproblemen, worden met het ministerie van Infrastructuur en Milieu en/of de functioneel beheerder besproken. Dit kan leiden tot bijvoorbeeld een reparatie in een wet of besluit, een toelichting in een komende wijziging, aanpassing van het informatiemodel of extra informatie op de website. Er gebeurt dus meer met uw vraag, dan dat we alleen een antwoord geven!

Vragen en antwoorden

Antwoorden op veel gestelde vragen (Frequently Asked Questions, FAQ’s) komen op deze website. Hier staat ook de laatste stand van zaken over het REV. Het gaat om informatie over:

  • Het REV:
    • Wat is het REV?
    • Waarom een REV?
    • Wettelijk kader de Omgevingswet
  • De Activiteitenteams
  • Hoe u kunt meedenken
  • Aansluiten
  • Aandachtsgebieden
  • Proces en de Planning
  • Nieuws

Tips

Hierbij een paar tips voor een snelle en tevreden afhandeling van uw vraag:

  • Kijk eerst op www.registerexterneveiligheid.nl
  • Wilt u iemand spreken om te klankborden, vermeld dit dan in uw vraag.
  • Wees zo volledig mogelijk in uw vraagstelling.
  • Geef aan wanneer u bereikbaar bent en vermeld uw mobiele nummer.
  • Binnen een week kunt u een reactie van ons verwachten. Nog niks gehoord, maar wel antwoord verwacht? Neem contact op en vraag naar de status.